
18. novembril kogunesid Tablerid üle terve Eesti Tallinna Muusika- ja Balletikooli Suurde saali, et üheskoos valida kooli 13 õpilase seast välja 2022. aasta Round Table’i stipendjaat. Õhtu ise algas mõnusa koosviibimisega MuBa aatriumis (trepikojas), kus vennad said omavahel ja läbisegi LC õdedega sundimatult suhelda. RT11 ja Mihkel Väli olid üles seadnud vägeva poe, kus müügil kõik see kõige parem, mida RTE sel aastal müügiks pakub. “Gini sai osta, aga vett ei müüdud.” Nii kurtis Oliver Pets, kes oli kontserdi-elamust nautima toonud terve oma pere. Sel korral jäi aga Gin ostmata, sest kohe algaval kontserdil osalejad ootasid züriiliikmete täielikku pühendumist ja kainet meelt. Nende jaoks oli see võistu-esinemine ja allahindlust ei pakkunud publikule ükski artist.
Kõik osalejad olid oma ettevalmistustega rahul. Kes andsid viimast lihvi pilli häälde, kes laulsid lava taga omaenese häält lahti. Kõik vaid ikka võidu nimel! Võistluse peakorraldaja, Tõnis Kuusk, jooksis veel mööda treppe ja koridore ringi, andes RT5 Nord vendadele, kes suures enamuses olid ka korralduskomitees, üha uusi ja uusi ülesandeid, et vennad ja õed saaksid end võimalikult hästi tunda ja kontserti nautida. Need, kes kohale tulla ei saanud, said kontserti jälgida interneti kaudu otseülekandena. Tehnilisi vigureid oli parima väljaselgitamiseks veelgi. Nimelt said kõik saalis viibijad QR koodi kasutades ligi hääletamisele. Seal sai valida, kelle esitus tundus parimatest parim.
Noored muusikud olid oma oskuste ja vilumuse presenteerimiseks välja tulnud väga erinevate instrumentidega ja seinast-seina muusikastiilidega. Oli neid, kes kasutasid häälepaelu, mõni lasi trompetil kõlada ja paar osalejat mängisid kitarri. Lavale toodi ka fagott. Sorava sissejuhatusega kutsus Tõnis lavale üha uusi muusikuid, kes peale lühikest pilli-häälestust hakkasid enda valikut ette kandma. Vokalistidel ei läinud sõnad sassi ega instrumentalistidel pillid häälest. Vaid mõned “kuked”, kriiksud-krääksud, lisasid live-kontserdi tundele oma vürtsi juurde. Kontserdi kuraatori rolli enda kanda võtnud Tõnis Kuusk oli ette valmistanud kõigile osalejatele küsimused. Tore oli teada saada, kes, kui-palju-millist-pilli-mänginud-on ja kuidas on läinud ettevalmistus käimasolevaks kontserdiks.
Särtsakad, reipad, meloodilisi mažoore ja harmoonilisi minoore tõi publikule kuuldavale flöödimängija Kärt Pihlap. Tema, flöödi ja orkestri sümbioosis esitatud The Olllam – “With Pure White Teeth” https://www.youtube.com/watch?v=GqqbZsNk0EE meeldis publikule niivõrd, et tüdruk koos oma pilliga ka võitjaks valiti.
Seda, kuidas Kärt flööti valitses, kiitsid ka paljud õppejõud, kes MuBa suure saali rõdul tööpäeva lõpus virtuoosseid etteasteid nautima olid tulnud. Kärt ise arvas, et seesugused tunnustused on noorele muusikule ülitähtsad. See, et publikule esineda ja selle eest veel kiita saada, annab uut jõudu edasi püüelda, üha keerulisemate lugude kallale asuda ja tunda, et muusikat on siiski vaja. Vaid klassiruumis oma instrumendiga muusika tegemine võib noore muusiku edasipüüdeid tõsiselt pidurdada.
Konkursi finaalvoorus osalesid Alla Šubina (klassikaline laul), Sander Koff (trompet), Nicole Balta (klassikaline kitarr), Vestna Safarova (viiul), Maria Rander (vokaal), Oliver Kilk (kitarr), Maribel Ermel (vokaal), Patrick Mauer (fagott), Miina Roost (kontrabass), Paul Koff (trompet), Richard Raun (akustiline kitarr), Kärt Pihlap (flööt), Liisa Pajusaar (vokaal).
Suured tänud MuBa noortele muusikutele ja RT5 Nordile, Tõnis Kuusele ning neile, kes sellele konkurss-kontserdile kunagi (kohe peale dinosauruste väljasuremist) algatasid!
Audiovisuaalne ülevaade Georg Otsa nimelise konkurss–kontserdist: https://youtu.be/dKDi2y6Ubhk